Verwijsbrief

Is dit uw eerste afspraak?
Dan heeft u een verwijsbrief nodig van uw huisarts of behandelend arts.

Wij kunnen alleen een afspraak maken wanneer uw verwijsbrief bij ons binnen is gekomen.

Heeft u een verwijsbrief gekregen van de huisarts dan kunt u deze ook zelf naar ons mailen; afspraak@gcalkmaar.nl


Goed om te weten
  • Dit geldt ook voor een "second opinion".
  • Als u doorverwezen bent, nemen wij contact met u op voor een afspraak.
  • Een verwijzing is maximaal 1 jaar geldig. (Als dat niet zo is staat dat op de verwijsbrief.)
  • Wanneer het niet nodig is een vervolg afspraak te maken, dan wordt uw zorgdossier afgesloten. 
    • Maakt u op eigen initiatief een nieuwe afspraak voor dezelfde zorgvraag (klacht), dan heeft u geen verwijzing nodig als dit binnen 365 dagen na het laatste polibezoek is.
    • Maakt u op eigen initiatief na 365 dagen een afspraak, dan heeft u opnieuw een verwijzing nodig.
Wanneer heb ik een verwijsbrief nodig?
  • Als u zich voor het eerst met een zorgvraag meldt, zonder spoed.
  • Als u uitbehandeld bent en later dan 1 jaar terugkomt met dezelfde klacht.
  • Als u de afgesproken controles niet binnen een redelijke termijn bent nagekomen en later terugkomt met dezelfde klacht.
Wanneer heb ik geen verwijsbrief nodig?
  • Als u onder controle blijft en u op uw herhaalconsult komt, ook al is dat maar een keer in de twee jaar.
  • Als uw specialist tijdens een controle van een bestaande klacht een nieuwe klacht constateert.
  • Bij spoedgevallen


 

Belangrijk om te weten 


Als u zich zonder verwijsbrief op onze polikliniek meldt, en er is geen sprake van bovengenoemde uitzonderingen, dan worden de kosten niet door de verzekeraar vergoed, en moet u de factuur zelf betalen.

Update 26.03.2020 (12.00 uur)
Corona-maatregelen

 

Op vrijdag 27 maart is het GCA gesloten.

Alle afspraken zijn verplaatst.

Op dit moment worden alleen voor urgente zaken nieuwe afspraken gemaakt.

(27-3 alleen voor urgente zaken 06 333 700 52 van 9-12.30) 

 

Maandag (30-3) en Dinsdag ( 31-3):
Indien wij geen contact met u opgenomen hebben, gaat uw afspraak door als gepland.

 


Telefonische bereikbaarheid

Wegens buitengewone drukte kunnen wij niet al uw telefoontjes direct beantwoorden.

Via het antwoordapparaat wordt u in dat geval gevraagd om op een later tijdstip terug te bellen.

U kunt ook een mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Onze excuses voor het ongemak.

 


Vermoedt u besmetting met het Coronavirus?


Kom dan niet naar de kliniek.

Lees voor meer informatie het nieuwsbericht.

Heeft u algemene vragen over het nieuwe coronavirus,

kijk dan op de website van het RIVM 

of bel met het landelijke informatienummer 0800 - 1351.