Wachttijden

Actuele wachttijden:

Vanwege het coronavirus worden er geen nieuwe afspraken gemaakt voor niet urgente zorg.

Het GCA Alkmaar streeft naar korte wachttijden.
Onze bedrijfsvoering is daarop ingericht.


Wachttijden gedurende het jaar

De wachttijden zijn onderhevig aan seizoensinvloeden.
Na het eerste kwartaal worden de wachttijden over het algemeen steeds korter om na de zomervakanties weer langer te worden.
Houd hier rekening mee als u een keuze maakt voor een consult of behandeling.

januari gemiddeld
februari gemiddeld
maart gemiddeld
april gemiddeld
mei korter dan gemiddeld
juni korter dan gemiddeld
juli kort
augustus kort
september lang
oktober lang
november lang
december lang

Afwijkende wachttijden

 

Maatschappij Wachttijd in kalenderdagen
VGZ en ondermerken 20 dagen*
CZ en ondermerken 20 dagen*
Overige verzekeraars zie Actuele wachtijden links


Voor een overzicht van de ondermerken van de verschillende maatschappijen klik hier

* Afwijkende wachtijden onstaan omdat  deze zorgverzekeraars onvoldoende zorg bij ons hebben ingekocht. Het zorgbudget voor deze verzekeraars is dit jaar niet toereikend .

 

“Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. 
Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek 4 weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken”.

Voor meer informatie over de normering ( Treeknorm) voor wachttijden in de zorg verwijzen wij u naar de volgende pagina

Update 28.03.2020 (12.00 uur)
Corona-maatregelen

 

Op dit moment worden alleen voor urgente zaken nieuwe afspraken gemaakt.

 

Maandag (30-3) en Dinsdag ( 31-3):
Indien wij geen contact met u opgenomen hebben, gaat uw afspraak door als gepland.

 


Telefonische bereikbaarheid

Wegens buitengewone drukte kunnen wij niet al uw telefoontjes direct beantwoorden.

Via het antwoordapparaat wordt u in dat geval gevraagd om op een later tijdstip terug te bellen.

U kunt ook een mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Onze excuses voor het ongemak.

 


Vermoedt u besmetting met het Coronavirus?


Kom dan niet naar de kliniek.

Lees voor meer informatie het nieuwsbericht.

Heeft u algemene vragen over het nieuwe coronavirus,

kijk dan op de website van het RIVM 

of bel met het landelijke informatienummer 0800 - 1351.