- Home
- Polikliniek patient
- Informatie
- Contact
Het GCA Alkmaar streeft naar korte wachttijden.
Onze bedrijfsvoering is daarop ingericht.
De wachttijden zijn onderhevig aan seizoensinvloeden.
Na het eerste kwartaal worden de wachttijden over het algemeen steeds korter om na de zomervakanties weer langer te worden.
Houd hier rekening mee als u een keuze maakt voor een consult of behandeling.
januari | gemiddeld |
februari | gemiddeld |
maart | gemiddeld |
april | gemiddeld |
mei | korter dan gemiddeld |
juni | korter dan gemiddeld |
juli | kort |
augustus | kort |
september | lang |
oktober | lang |
november | lang |
december | lang |
Maatschappij | Wachttijd in kalenderdagen |
VGZ en ondermerken | niet urgente zorg 70 dagen |
CZ en ondermerken | niet urgente zorg 70 dagen |
ASR en ondermerken | zie Actuele wachtijden links |
Overige verzekeraars | zie Actuele wachtijden links |
Voor een overzicht van de ondermerken van de verschillende maatschappijen klik hier
* Afwijkende wachtijden onstaan omdat deze zorgverzekeraars onvoldoende zorg bij ons hebben ingekocht. Het zorgbudget voor deze verzekeraars is dit jaar niet toereikend .
“Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.
Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek 4 weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken”.